Biurowe wizje

Komunistyczne, zadymione i ciemne biura to już na szczęście przeszłość, która wywołuje ciarki na skórze każdego dekoratora. Dziś coraz częściej spotykanym widokiem biurowców są przeszklone, jasne open space’y, które w przyjazny sposób tworzą komfortowe miejsca pracy.

Projektowanie wnętrz w tego typu pomieszczeniach należy często do zadań architekta, który pomaga wydobyć profesjonalny styl i indywidualny charakter branży, łącząc to z nowoczesnym wizerunkiem na miarę nowojorskich drapaczy chmur.

Przeszłość a teraźniejszość – trendy i kolory

Dawniej biuro kojarzone było z blatem, obrotowym krzesłem pracownika, telefonem stacjonarnym i doniczkowymi kwiatkami na parapecie. Nikt nie myślał o wprowadzaniu designu lub aranżacji oddającej styl trudniącej się branży, jaka w tym pomieszczeniu prowadzi swoją działalność. Dziś już nie tylko korporacyjni giganci chętnie lokują swoje firmy w nowoczesnym budownictwie. Małe przedsiębiorstwa także lubią pokazać się swoim klientom z dobrego gustu wyrażonego przestrzenią dookoła. Częste spotkania w siedzibach, konferencje dyplomatyczne i ważne biznesowe rozmowy toczą się właśnie w biurach firm, dlatego tak ważne jest zadbanie o profesjonalny look.

Architekci zatrudniani na potrzeby urządzenia przestrzeni biurowych często sięgają po nowoczesny, loftowy styl, podkreślany detalami kojarzonymi z daną marką. Minimalizm i zachowawczość tworzone przez nich pozwalają na profesjonalny wygląd biura, jednak wprowadzane gadżety i akcesoria dodatkowo wzbogacają je ciepłem, które wpływa na jakość wykonywanej tam pracy.

Szukaj więcej na https://studioloko.pl/projektowanie-biur

Dominującymi kolorami jakie architekci wybierają w swoich projektach jest czerń, biel i szarość, czasem przełamane jaskrawym kolorem, który nawiązuje na przykład do barw i logo firmy. Materiałami używanymi w kreacji wnętrz są ponadczasowe kafle i płytki, ale także spora ilość szkła, które swoją prostotą zawsze dodaje elegancji i klasy.

Jak cię widzą tak cię piszą

Klient biznesowy, to wymagający klient – wiedzący czego chce, będący tego świadomym, nastawiony na wysoką jakość wykonania projektu.  Współpraca z firmami to zawsze duże wyzwanie, które buduje doświadczenie architekta. Musi być on bowiem świadomy i mieć na uwadze priorytet jakim należy się kierować – oprócz funkcjonalności i praktyczności, która ma służyć pracownikom placówki, wykreowany styl będzie świadczył o wizerunku firmy w oczach klientów i pomagający w kreowaniu marki. To zatem spore wyzwanie, niosące za sobą duży bagaż profesjonalizmu, przydatnego w każdym kolejnym projekcie.